مشاهير

محمد هنيدي يعبر عن رأيه بين سكان الكمبوند والمناطق الشعبية

كتبت: سلام مروان الحسين  

 

تحدث الفنان محمد هنيدي خلال حلوله ضيفا في برنامج “بيت السعد” الذي يقدمه الشقيقان عمرو سعد وأحمد سعد على قناة “mbc مصر قائلا: كلهم ناس وكلنا عايشين بس الفرق إن المناطق الشعبية فيها التحام بين الناس اللي يطبخ أكلة لازم ينزل لجاره وبناخذ رأي بعض في جوازات الجيران في إمبابة كان عندهم ترابط كبير غير الكمبوندات.

محمد هنيدي

تصريحات محمد هنيدي في برنامج بيت السعد

 

قال هنيدي في برنامج بيت السعد عشت رحلة معاناة 15 عام قبل فيلم إسماعيلية رايح جاي قبل النجومية أحلامي كانت بسيطة في البداية كانت شقة صغيرة وربنا لما بيدي بيبهر.

 

 

وأضاف في بداية مشواري الفني اترفضت كثير في الشغل وفي مرة شاركت في عمل وصورت يوم وبعدين اعتذرت وعملوا لي مشاكل في وقتها بس مشيت وكان عندي عربية صغيرة بس مكنش فيها تكييف وبعدين جالي مسلسل “تيمون وبومبا” قلت لهم كويس أوي تعطوني كام وقالوا لي 10 آلاف جنيه عشان اجيب عربية بتكييف.

تعرف أيضاً علي – تأجيل حفل الفنان مصطفى قمر و وائل جسار في لبنان

هنيدي يكشف عن عمله في الحدادة

 

وكشف محمد هنيدي عن عمله في الحدادة قائلا: كنت عامل دوشة في إمبابة وان هدف أسرتي من شغلي وأنا صغير عشان يرتاحوا مني مش قصة الفلوس وأمي الله يرحمها كان ليها خال حداد اللي هو جدي عباس فقالت له ونبي ياخال خد الواد ده شغله معاك وريحني منه فقال لي هتشتغل معايا قلت له أيوه وهاخد 5 جنيه في اليوم.

 

والجدير بالذكر أن أحدث أعمال محمد هنيدي فيلم مرعي البريمو

تأليف:  إيهاب بليبل

إخراج: سعيد حامد.

تابعنا أيضاً من هنا..

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock