مشاهير

ريتا حرب لـ حبر سري: لو البوسة في سياقها الدرامي معنديش مانع

ريتا حرب لـ حبر سري: لو البوسة في سياقها الدرامي معنديش مانع

كتبت:- مريم تامر

أبدت الفنانة اللبنانية ريتا حرب رأيها في المشاهد الجريئة داخل الأعمال الفنية وخاصة الأفلام، حيث قالت: “لو البوسة في سياقها الدرامي معنديش مانع”.

ريتا حرب لـ حبر سري: لو البوسة في سياقها الدرامي معنديش مانع

ريتا حرب في حبر سري تتحدث عن سياق القبلات بالعمل الفني

وصرحت ريتا خلال الجزء الثاني من لقائها ببرنامج “حبر سري”، الذي تقدمه الإعلامية اسما إبراهيم على قناة “القاهرة والناس”، قائلة: “لو البوسة بسياق القصة مفيش مشكلة في قبولها ولكن إذا كان المخرج بيفكر يسوق العمل بالبوسة أو بالمشهد الجريء أنا وقتها مش هاقبل”.

واضافت أيضاً ريتا في حديثها: “مش ممكن العب أنا وشخص اننا متجوزين وبحبه كتير وبغير عليه وهو يغار عليا وميكونش فيه حضن أو بوسة ولو خفيفة ونظرات حميمية بينهم، علشان يحس المشاهد إننا بنحب بعض، ومش منطقى إننا نحب بعض من بعيد واقوله بحبك من بعيد، لازم العمل يواكب حياتنا اليومية”.

تعرف أيضًا على – نزار الفارس لـ العرافة: وقعت عقد مع قناة النهار لتقديم برنامج لشهر رمضان المبارك 

ريتا تعلق على جرأة الفنانات اللبنانيات والأفلام المصرية القديمة

وتطرقت ريتا في حديثها إلى جرأة الأفلام القديمة المصرية، وعلقت: “الأفلام القديمة المصرية كانت اجرأ من دلوقتي بكتير وكنا نقول قد ايه جريئين بمصر ودلوقتي اختلف الوضع ولكن مفيش جرأة زيادة بلبنان، والموضوع يرجع لجهة الإنتاج والفنانة اذا كانت جريئة او مش جريئة وايضا جرأة المخرج، بس في المجمل مفيش حاجة اسمها الفنانات اللبنانيات اجرأ في الأفلام من المصريات”.

تابعنا هنا أيضًا .. 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock