مشاهير

تامر حسني عبر فيس بوك: قناعتي برحمه ربنا كبيره

تامر حسني عبر فيس بوك: قناعتي برحمه ربنا كبيره

كتبت:- بسنت صادق

نشر الفنان تامر حسني بوست عبر حسابه الشخصي على “فيس بوك” حيث كتب قائلًا: “من قوه تمسكي وقناعتي برحمه ربنا بقالي فتره بدرس فكرة، بتشغل ناس كتير الفتره دي، وهي مناظر القتل بالوحشيه، وتعذيب الناس دي بالطريقه الغير محتمله دي”.

وأكمل قائلًا : “درست الموقف وعلى حد اجتهادي توصلت لأية من القرآن بمعني أن اللحظه اللي أراد فيها ربنا أن يقبض روح بني آدم بيبقى ف عالم تاني، يعني اللي بيتفرج بيشوف مشهد صعب جدًا قد يتعظ لأي سبب آخر، بس اللي في الموقف والموت ينتظره مش بيشوف العذاب دة”.

تامر حسني

وأختتم كلامه قائلًا: “القرآن مسابش لحظه متكلمش فيها وشرحها بدقه، والله يا جماعه انا واثق أن كل حد فينا عنده مصاحف كتير بس للأسف مهجوره، الكتاب ده عظيم ومعجزة، وللأسف في بعضنا مش حاسس بقيمتها، بوست من اجتهادي ياريت أكون وصلت شيء من الطمأنينة والأكثر مني علم يفيدنا بأكثر، وياريت كلنا نجتهد لنشر كل ما يطمن عن رحمه ربنا”.

تعرف أيضاً علي – حسني شتا يتبرع بالدم لدعم الشعب الفلسطيني

والجدير بالذكر أن آخر أعمال الفنان تامر حسني فيلم “تاج” وشارك في بطولته بالتعاون مع الفنان تامر حسني كل من دينا الشربيني، ساندي، هاله فاخر، عمرو عبد الجليل، حمدي فتحي أبو الريش، أحمد بدير، أحمد اسامه، والفيلم من تأليف تامر، وإخراج ساره وفيق.

تابعنا أيضاً هنا..

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock