فنًٌ

تامر حبيب يشيد بمسلسل لحظة غضب رمضان 2024

كتبت:- بسنت علي

شارك السيناريست تامر حبيب عبر حسابه على منصة إنستجرام بوستر مسلسل “لحظة غضب” والذي يعرض حاليًا في شهر رمضان المبارك.

وأضاف السيناريست تامر حبيب تعليقًا أسفل البوست قائلاً:“بهداوة وروقان ومن غير صداع وإدعاء وجعير فارغ، الجماعة دول عملوا مسلسل مختلف ومحترم وبسيط وصعب، نوعية مختلفة مش متعودين عليها في الدراما العربية عمومًا، ومعمولة بوعي وذكاء ونضج واضح”.

 

وأكمل: “كاست ممثلين كل واحد فيهم غير متوقع في دوره …. ومفاجئ جدا فيه، وأخص بالذكر .. محمد شاهين صاحبي واخويا وابني الغالي اللي بجد رافع رأسي بقاله شوية حلوين علشان نضج واستوى وبقى ممثل ثقيل، وصاحبتي وحبيبتي ناردين فرج في رأيي الشخصي بعتبرها من افضل المذيعات اللي مثلوا في مصر، واللي برضه بتنضج وتتطور من دور لدور، وطبعًا باقي طاقم الممثلين دون إستثناء حتى الضيوف، اللي كل واحد فيهم في مكانه جداً، سيناريو صعب ورشيق وذكي، ومخرج بسيط وشيك وزاهد، وقاصد ميحسسكش بيه”.

تعرف أيضًا على- طرح البوستر الرسمي لفيلم فاصل من اللحظات اللذيذة

ثم أختتم حديثه: “الأمر الذي يجعلك تحس جداً وتقدره، وعايز أخص بالذكر الموسيقى التصويرية في هذا المسلسل بالذات اللي بشوفها من وجهة نظري أفضل موسيقى تصويرية في مسلسلات نص رمضان الاولاني، والأغاني المستخدمة واللي تم اختيارها بدقة وتركيز، وأخيراً وليس آخراً تحياتي للمنتج طارق الجنايني لأنه اقتنع بالاختلاف ده وأقدم على إنتاجه، بجد مش عايزكوا تمشوا”.

يشارك في المسلسل عدد من النجوم: صبا مبارك ،محمد شاهين، علي قاسم، ناردين فرج، سارة عبد الرحمن، وغيرهم من الفنانين، المسلسل من تأليف مهاب طارق، إخراج عبد العزيز النجار.

تابعنا أيضًا هنا..

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock